tisdag 4 oktober 2011

Projekt: The last rays of the sun


Tänkte att det var dags att börja blogga för att inte tråka ut mina ickeklättrande facebookvänner alltför mkt.. :)

Har de sista veckorna jobbat på en grym linje. Har döpt den till The last rays of the sun för att klippan får de sista solstrålarna som vi kan se från vårt köksfönster.

Gjorde idag min 5e session på projektet och framstegen går väldigt långsamt. Problemet börjar med en matchstart på en fin stor undercling, går ut till en bra, men i längden jäkligt smärtsam crimp. Sen skickar man vänstern upp för areten och det är efter det cruxmovet kommer.

Jag har testat det mesta och vad jag kan se så måste jag få till en riktigt bra och hög häl och skicka till en pinch på areten.

Detta move har jag nu nött många gånger och jag inbillar mig att jag idag iaf kunde hålla pinchen ett ögonblick längre. Men jag tror att jag saknar lite jäklarannama, så på fredag hänger matte på, så då kanske vi sätter den.

Det är det absolut hårdaste jag har jobbat på, tror att den kan landa på 7a+.

Fortsätning följer på fredag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar